History bestand voor de WS 3600

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
Luckyluke
Junior Member
Junior Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2006 10:11

History bestand voor de WS 3600

Bericht door Luckyluke » 26 mar 2006 10:33

Hoi,

Aangezien ik dagelijks met PC's bezig ben en een WS-3600 zal aankopen, had ik graag eens een history bestandje willen ontvangen.
Ik wil eens zien wat daar allemaal inzit, of ik dit kan koppelen met een website of een ander programma...
Je kan of mag dit mailen naar luc.gevaert@gmail.com

Thxalot
Luckyluke!

Gerrit
Full Member
Full Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 feb 2006 09:08

Bericht door Gerrit » 26 mar 2006 10:47

Hallo Luc

Ik heb mijn ws3600 pas ingeruild voor de vantage pro,de orginele bestanden heb ik niet meer,wel heb ik nog bestanden van de ws3600 voor wswin,ik zal je deze mailen.

Groeten Gerrit

Pinguin
Junior Member
Junior Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2006 09:27

Bericht door Pinguin » 26 mar 2006 11:22

Ook ik zal mijn history.dat aan je mailen. Ik heb nog wel de WS3610 :)

Alleen is de data wat veroudert, omdat ik Weather Display mijn weerstation direkt uit laat lezen.

Maar misschien heb je er toch wat aan....

Luckyluke
Junior Member
Junior Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2006 10:11

Bericht door Luckyluke » 26 mar 2006 11:46

Hoi,

Alvast bedankt voor de DAT-bestandjes.
Ik ga die eens bekijken.

Iedereen tevreden over de WS3600 of denk je dat ik beter iets anders koop? Let wel, 't is puur als kleine hobby, ik heb absoluut geen professionele bedoelingen.

Nog es bedankt!
Groetjes,
Luc

Gerrit
Full Member
Full Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 feb 2006 09:08

Bericht door Gerrit » 26 mar 2006 13:59

Hallo Lux

Alle waar voor zijn geld,de ws 3600 is zeker zijn geld waard,wil je beter en meer mogelijkheden dat kan reken dan op 600 euro voor de vantage pro en 170 euro om op je pc te komen,dan ben je met de ws 3600 meer dan 500 euro goedkoper uit,er is ook nog de wmr928 deze kost incl datalogger 650 euro er is nog wel wat meer te vinden maar ik ken ze ook niet allemaal.

iets over de ws3600 de regenmeter is soms niet helemaal zuiver veel mensen lossen dat op door er een trechter op te bouwen er komt dan meer water in en het meten gaat beter.
De temperatuur sensor is voorzien van wat schildjes maar wel te weinig om de volle zon tegen te houten hang deze dus niet in de volle zon .
De windmeter schijnt de zwakste schakel te zijn ik had daar juist helemaal geen probleem mee.

Als je eens op internet rondkijkt kom je heel veel gebruikers tegen met een ws3600.

De reden dat ik hem weggedaan heb is het feit dat ik precies wil bijhouden hoeveel neerslag er valt en met de vantage pro kun je 0,2mm meten terwijl de ws3600 per0.519mm meet,ook is de ws 3600 niet bij te stellen.

kijk je naar de prijs dan zijn in mijn ogen beide weerstations hun prijs waard en haal je met de ws3600 een heel leuk station in huis.

Als je op internet wilt kun je beter wat software kopen de bijgeleverde software is erg eenvoudig maar dat is maar net wat je zelf wilt.

Gerrit

Pinguin
Junior Member
Junior Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2006 09:27

Bericht door Pinguin » 26 mar 2006 21:49

Ook ik ben zeer tevreden met mijn WS3610.

Het is puur voor de hobby. En natuurlijk zijn er veel betere weerstation te koop, maar dan praat je ook over een andere prijs.

Misschien dat ik ooit overstap op een duurdere, maar voor nu, als beginneling, voldoet deze prima :)

Luckyluke
Junior Member
Junior Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2006 10:11

Bericht door Luckyluke » 29 mar 2006 11:09

Hoi,

Ik heb die history.dat bestandjes eens bekeken en ik zie er niet veel bekende zaken in. Alle getallen en waarden zijn in een binaire code weggeschreven. Jammer...
Overmorgen zal ik mijn WS-3600 ontvangen. Eigenlijk een cadeau voor mijn pa...

Groetjes,
Luc

Fred

Bericht door Fred » 29 mar 2006 23:35

Hoi Lucky,

Zie PB en houd ons op de hoogte a.u.b. Ben zeer benieuwd! Mooi WS, lijkt mij!

Greetzzz,
Fred

Plaats reactie