Afwijking regenmeter

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
Gerrit
Full Member
Full Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 feb 2006 09:08

Afwijking regenmeter

Bericht door Gerrit » 05 mar 2006 18:09

Hallo

Ik heb het idee dat mijn regenmeter ongeveer 30% afwijkt en teweinig aangeeft,volgens mijn is het mogelijk in wswin te calibreeren maar dat lukt mijn tot nu toe niet.

Kan er ok iets anders fout zijn,ik moet wel zeggen dat de regenmeter niet helemaal waterpas staat,dat gebeurt hopelijk deze week wel,maar 30% is wel erg veel

Het gaat trouwens om de ws3600

Groeten Gerrit

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 06 mar 2006 16:46

,ik moet wel zeggen dat de regenmeter niet helemaal waterpas staat,


Hoi Gerrit, dat kan inderdaad het euvel zijn. Staat de regenmeter wel in een vrij veld of wordt de regen door bebouwing en/of struweel omsloten. Want dan krijg je ook geen goede aflezing. WSWin weet ik helaas niet zoveel vanaf. Misschien zijn er andere mensen op dit forum die daar verstand van hebben. Wie dit leest en een antwoord weet, zet het hier maar onder a.u.b.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Gerrit
Full Member
Full Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 feb 2006 09:08

Bericht door Gerrit » 06 mar 2006 17:33

Hallo

Er staat wel wat bebouwing maar dat kan niet zo heel veel van invloed zijn.
De oudewetse meter op de bezemsteel meet veel meer ,nu weet ik ook wel dat deze niet zuiver is maar hij geeft wel zo ongeveer de waarden aan die ik ook op de neerslag kaarten zie.

Ik heb het met een andere instelling in wswin al met de helft terug kunnen brengen,maar an daar niets meer aan veranderen.
Hopen dat er restligt aan het feit dat de meter nog niet waterpas staat.

Gerrit

Gerrit
Full Member
Full Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 feb 2006 09:08

Bericht door Gerrit » 10 mar 2006 17:48

Ik denk dat de regenmeter maar terug moet,een vergelijking met mijn oude regenmeter laat zien dat ik voor 5mm 10 theelepeltjes water nodig heb.
De meter zou dan per theelepeltje moeten wippen maar doet het pas bij 1,5 thee lepeltje,het is geen super betrouwbare test maar voor mijn genoeg overtuiging dat er iets niet erkt aan mijn regenmeter.

Ik zou natuurlijk het oppervlakte kunnen vergroten zodat er meer regen inkomt,maar het is een noodoplossing,en hoord niet bij een nieuwe regenmeter

Gerrit

Plaats reactie