ws 3600 en weather display

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
Gerrit
Full Member
Full Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 feb 2006 09:08

ws 3600 en weather display

Bericht door Gerrit » 19 feb 2006 09:21

Hallo

Ik heb sinds kort een ws3600 en wil de gegevens op mijn site zetten met weather display,wat mijn niet lukt.met de standaard software is geen probleem maar deze is niet zo uitgebreid.

Eigelijk lukken er 2 dingen niet.
Ten eerste als ik de pc eens een paar uur uitzet zit er een gat in de statastieken terwijl de ws het wel in zijn geheugen heeft staan,ik zou wel iets niet goed ingesteld hebben.

Ten tweede lukt het mijn niet om het weer op internet te krijgen,
ik wil dit via ftp laten lopen,maar de instellingen zijn zo veel en ingewikkeld dat ik er niet uit kom,als ik weadher display start komt er wel een ftp icoontje op de taakbalk,hij is dan wel bezig maar kan het niet op mijn site krijgen en blijft doorgaan de pc is voor de volle 100% bezig met het gevold een traage en omwerkbare computer.

Is er iemand die weer hoe ik het instellen kan.

Groeten Gerrit

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 19 feb 2006 10:39

Hoi Gerrit,

Welkom op dit forum. Dat gat in je archief kan te maken hebben met de interval dat je de data bewaard. Bij de Davis gaat dat vrij makkelijk, die slaat het als pakketjes op, volgens mij gebeurd dat met Heavy Weather niet. Je kunt proberen de interval op 1 minuut te zetten, maar of dat werkt weet ik niet. Ik had HW altijd op een uur staan en had dan hetzelfde probleem.

Het uploaden (ftp), vanuit welk programma doe jij dat?

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Gerrit
Full Member
Full Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 feb 2006 09:08

Bericht door Gerrit » 19 feb 2006 19:58

Hallo Dick

De ftp doe ik van uit weatherdisplay,wd moet toch de historie kunnen lezien uit mijn weerstation,ik weet alleen niet hoe,nu slaat hij de hele nacht over,als mijn pc uit staat.

Groeten Gerrit

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 19 feb 2006 23:15

nu slaat hij de hele nacht over,als mijn pc uit staat.


Dat zou inderdaad mogelijk zijn. Ik ga wel eens rondzoeken en als ik nieuws heb hoor je het meteen.

Groeten, Dick

PS: Weet je zeker dat je niet een instelling over het hoofd hebt gezien, want WD is een behoorlijk uitgebreidt programma, waar je snel een schakelaartje of iets dergelijks kunt vergeten :(
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Gerrit
Full Member
Full Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 feb 2006 09:08

Bericht door Gerrit » 20 feb 2006 06:14

Hallo Dick

Vanmorgen kwan ineens alle informatie binnen die ik misten,er zitten nu geen gaten meer in het grafiek,nu de boel nog op internet zien te krijgen.
Ik weet dat ik iets heb verandert maar wat weet ik niet meer.

Het is zeker een progamma met idioot veel mogelijkheden,dat heeft zo zijn voor en nadelen,wat zo zijn voor en nadelen heeft.

Groeten Gerrit

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 20 feb 2006 16:13

Vanmorgen kwan ineens alle informatie binnen die ik misten,er zitten nu geen gaten meer in het grafiek,nu de boel nog op internet zien te krijgen.


Dat is goed nieuws Gerrit. Met het ftp-en is het eigenlijk hetzelfde verhaal. Alles moet goed staan, je mag geen enkele schakelaar vergeten. Dan moet het lukken. En lukt het niet, dan ga ik er vanuit dat we het hier wel lezen.

Groeten en succes verder, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Gerrit
Full Member
Full Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 feb 2006 09:08

Bericht door Gerrit » 21 feb 2006 10:29

Ik kom er nog steeds niet uit,ook andere progamma,s lukt nog niet echt,ik denk dat ik maar eens hulp ga halen om het op internet te krijgen.

Ik zal je op de hoogte houden.

Groeten Gerrit

Gerrit
Full Member
Full Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 feb 2006 09:08

Bericht door Gerrit » 24 feb 2006 10:25

Hallo

Ik ben er bijna ik ben overgeschakeld naar pc-wetterstation en heb deze al een aantal dagen mooi stabiel op mijn pc draaien,de map html wordt elke 5 minuten aangepast,alleen krijg ik het nog niet automatisch op mijn site.
Is er ook ergens en handleiding te vinden hoe zoiets moet?ik heb iets gevonden over php menu,maar dat is mijn nog niet helemaal duidelijk

Ik heb het wel op mijn site staan maar niet actueel,kijk maar eens op mijn site.

http://www.natuurrondleidingen.nl/weer/start.html

Dit laatst moet toch ook lukken.

Groeten Gerrit

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 24 feb 2006 11:07

Hallo Gerrit,

Je kunt op de site van Werner diverse "help" files downloaden. Ik heb ze zelf nog niet gelezen. De url is http://www.pc-wetterstation.de/en2index.html Als daar niks over ftp-en instaat kun je nog overwegen om een stand-alone ftp programma te gaan gebruiken om je html-files met een bepaalde interval te uploaden, zoiets als Core Ftp of zo.

Succes, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Gerrit
Full Member
Full Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 feb 2006 09:08

Bericht door Gerrit » 27 feb 2006 18:15

Hallo Dic

Na lang puzzelen is het dan toch gelukt,ik heb een aantal ftp progamma,s geprobeerd,maar had er geen idee van dat er een scheduler in moest zitten,en dan kun je lang zoeken,toen ik dat eenmal wist was het ook zo klaar.

Ik upload nu met hs-upload en het gaat allemaal perfect.
mijn site is http://www.natuurrondleidingen.nl
voor het weer http://www.natuurrondleidingen.nl/weer/start.html

Weet je ook of er ergens iets te vinden is over het beheer van je histiry,laat je die gewoon doorlopen en maak je van elke maand of week een txt of moet dat anders.

Groeten Gerrit

Fred

Bericht door Fred » 27 feb 2006 18:46

Hoi Gerrit,

Tot noch toe geen bemoeienis van mijn persoontje met de gaande discussie.

Dit vanwege het feit dat ik er te weinig verstand van heb ( worstel nog altijd met mijn WS2300, maar kom er door chronisch tijdgebrek niet uit. Aan de uitleg op de site heeft het niet gelegen.) Vind het erg leuk dat je zover gekomen bent en wil je daar dan ook even mee feliciteren!

Groeten,
Fred

P.S.

Je site ziet er goed uit! Ben onder de indruk van de verbluffend goede foto's. De kwaliteit laat niets te wensen over, maar een goed fototoestel levert niet in elke hand mooie foto's! Jou werk laat niets te wensen over! Zal er eens voor gaan zitten, want dat bekijkt men niet in een middagje.. Succes en uhhh.....I'll be there!

Goed ging hiermee een beetje off-topic en geef het woord dan ook graag aan Dick

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 27 feb 2006 21:33

Weet je ook of er ergens iets te vinden is over het beheer van je histiry,laat je die gewoon doorlopen en maak je van elke maand of week een txt of moet dat anders.


Dag Gerrit,

Sluit me graag aan bij de woorden van Fred. Ziet er mooi uit, vooral die foto's. Ik stel elke maand een nieuwe txt-file in. Ik geef hem bijvoorbeeld 3 letters mee plus het jaar. Dus voor de komende maand "mrt06.txt" enzovoort.

Groeten en veel plezier ermee, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Gerrit
Full Member
Full Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 feb 2006 09:08

Bericht door Gerrit » 28 feb 2006 05:46

Zo iets had ik ook al in gedachten,en laat je de histiry dan gewoon doorlopen?

Groeten Gerrit

Gerrit
Full Member
Full Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 feb 2006 09:08

Bericht door Gerrit » 28 feb 2006 05:49

Hallo Dick

Mocht je eens een achtergrondfoto zoeken laat het dan maar horen,ik heb er zat


Zo iets van een txt had ik ook al in gedachten,en laat je de histiry dan gewoon doorlopen?

Groeten Gerrit

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 28 feb 2006 06:19

Hoi Gerrit,

Je krijgt dan als het ware maandoverzichten. Maar ik gebruik die verder niet, want VWS en WD maken hun eigen overzichten, conform de NOAA richtlijnen. Wat je kunt doen is elke maand overzetten naar een Excell bestand en er dan een paar formules op los laten, om bepaalde waarden uit te laten rekenen.

Succes, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Plaats reactie