probleem met de compoort

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
eppie
Junior Member
Junior Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2005 03:33

probleem met de compoort

Bericht door eppie » 18 nov 2005 04:04

Vraagje [uiteraard weet ik niet of dit het juiste topic is om deze vraag te stellen maar dat hoor ik dan wel.]
Ik ben in het bezit van de ws 3600 en die lees ik regelmatig uit op mijn pc. Nu wil het geval dat de aanwezige compoort bij aansluiten géén weerstation detecteerd. Nu moet ik eerst mijn compoort uitschakelen de computer opnieuw opstarten vervolgens de compoort weer inschakelen en dan pas krijg ik contact met het weerstation. Daar dit probleem zich niet voordoet bij mij laptop zal het wel aan de pc liggen [een dell van een pc dat wel] en misschien moet ik de vraag wel een een specifiek pc forum stellen maar ik ben eigenwijs en begin gewoon hier.

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 18 nov 2005 06:17

Hoi Eppie,

Op de eerste plaats welkom op dit forum. Dit probleem heb ik ook eerder gehad. Als de compoort eenmaal is gevonden blijft 'ie bij mij gewoon aangesloten. M.a.w., ik laat de stekker er altijd in. Heb jij een bepaalde reden om de stekker er steeds uit te halen, zodat de compoort door een ander randapparaat wordt overgenomen?

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

eppie
Junior Member
Junior Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2005 03:33

Bericht door eppie » 18 nov 2005 22:34

dvdijk schreef:Hoi Eppie,

Op de eerste plaats welkom op dit forum. Dit probleem heb ik ook eerder gehad. Als de compoort eenmaal is gevonden blijft 'ie bij mij gewoon aangesloten. M.a.w., ik laat de stekker er altijd in. Heb jij een bepaalde reden om de stekker er steeds uit te halen, zodat de compoort door een ander randapparaat wordt overgenomen?

Groeten, Dick


De reden is heel simpel, het display staat in de zithoek en de pc in de pc hoek en de afstand tussen die twee is te groot voor het kabeltje. Maar het probleem is nou ook weer niet zo groot, ik wen me er nu al aan dat ik de compoort uitschakel bij het afsluiten van de pc, scheelt weer een aantal seconden ;) .

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 18 nov 2005 23:01

Hoi Eppie,

Kun je die kabel niet verlengen, of makkelijker, die overbrenging met een adapter of zo draadloos doet? Ik heb nu geen tijd om even te zoeken, maar volgens mij kan dat wel. Aan de andere kant, zoals je het nu doet kan natuurlijk ook. Maar als je daarvoor de boel steeds opnieuw moet opstarten, lijkt mij niet goed. In principe moet hij de data gewoon verzamelen en als je dan weer aansluit de boel uploaden naar je pc, automatisch.

groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

eppie
Junior Member
Junior Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2005 03:33

Bericht door eppie » 20 nov 2005 01:21

dvdijk schreef:Hoi Eppie,

Kun je die kabel niet verlengen, of makkelijker, die overbrenging met een adapter of zo draadloos doet? Ik heb nu geen tijd om even te zoeken, maar volgens mij kan dat wel. Aan de andere kant, zoals je het nu doet kan natuurlijk ook. Maar als je daarvoor de boel steeds opnieuw moet opstarten, lijkt mij niet goed. In principe moet hij de data gewoon verzamelen en als je dan weer aansluit de boel uploaden naar je pc, automatisch.

groeten, Dick


Kabel verlengen :) :) Zal je m'n vrouwelijke wederhelft moeten horen, nog méér kabels door het huis?? Nee dat zal niet lukken en draadloos? ja misschien wel maar och éénmaal per dag uploaden is ook geen probleem, ik doe het er voorlopig maar mee.

Plaats reactie