Discharge Lightning Analyses

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Discharge Lightning Analyses

Bericht door dvdijk » 21 jul 2005 10:31

Op de site van Weerstation Kollumerzwaag is sinds kort ook het programma Discharge Lightning Analyses aktief. Via het pulldownmenu --> onweerdetectie --> Discharge Analyses komt u bij de output.

Het programma analyseert de data dat gegenereerd wordt door NexStorm van Astrogenic. Wat u hier kunt zien zijn de scorelijsten van het zwaartste onweer per maand, per dag, per uur, per seconde en per burst.

Het programma is gescheven door Daniel van Os. U kunt de pagina's ook hier bekijken.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Fred

Bericht door Fred » 21 jul 2005 13:26

Hoi Dick,

Ziet er leuk uit kan zeer handig zijn. Daniël heeft hiermee een mooi stukje werk geleverd! Ik dook gelijk in het verleden en dacht aan die bijzondere dag in juli vorig jaar de 17e als ik mij niet vergis, de 8e was ook een leuke. Echter dat was helaas net voordat de waarnemingen startte, ach men moet ergens beginnen hè?

Groeten,
Fred

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 22 jul 2005 09:45

Hoi Fred,

In het begin verwijderde ik vaak alle data, dat was voor het tijdperk van Discharge. Dat zal ik dus nu wel laten, hahaha. Had het idee dat de pc er alleen maar mee vol liep met data waar je toch niks meer mee kon doen. Behalve de spectaculaire dagen, die heb ik nog wel, vanaf het moment dat mijn detectie operationeel werd en dat was 14 september 2004.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Gebruikersavatar
denial
Full Member
Full Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jan 2005 12:06

Thanks!

Bericht door denial » 22 jul 2005 13:26

Bedankt voor de complimenten :)

Ik zie dat je inmiddels versie 1.0.6 gebruikt. De SVG plaatjes zijn leuk, als je ze kunt zien...

Als ik de html files lokaal open is er niks aan de hand, maar als ik ze via mijn eigen website bekijk werken ze niet (zowel met IE6.0 als Deer Park).

Dit komt waarschijnlijk doordat veel WebServers SVG nog niet kennen en text als MIME type doorgeven. Baal d'r wel een beetje van omdat er veel tijd in is gaan zitten en de plaatjes best leuk zijn.

('t is trouwens wel een idee om na installatie van een nieuwe versie een keer een reset uit te voeren, dan worden de nieuwe dingen optimaal gebruikt. Denk dat ik zo iets automatisch ga maken in de volgende versie)

Nog een tip:

Kollumerzwaag(Friesland)
The Netherlands

Hier kun je ook: Kollumerzwaag<br>Friesland<br>The Netherlands van maken :)


Daniel
"Such subtelty," said Slartibartfast, "one has to admire it."

Gebruikersavatar
denial
Full Member
Full Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jan 2005 12:06

Re: Thanks!

Bericht door denial » 22 jul 2005 18:05

Ok, 2 problemen:

- MIME gedoe, maar dat zou geen probleem mogen zijn voor IE
- object tag doet het niet lekker

Oplossing:

- EMBED tag

Zie bv: http://home.tiscali.nl/stormchaser/directions.html

Zal morgen een update releasen die goede pagina's maakt.

Daniel
"Such subtelty," said Slartibartfast, "one has to admire it."

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 22 jul 2005 18:33

Hoi Daniel,

Had al het één en ander gelezen op het forum van Astrogenic's. Wacht wel op de nieuwe versie, maar ik heb in ieder geval al wel een mailtje gestuurd naar mijn provider. Daar zal ik wel bericht van krijgen als het weekeinde voorbij is. De grafische voorstellingen op de drie links uit het forum kan ik allemaal zien, dus dat werkt in ieder geval. Wil best geloven dat het een heel werk is/was, maar het resultaat is er wel naar. Petje af dat je dat gemaakt hebt en ook heel erg handig. Zal de data van Nexstorm bewaren. Ik had de gewoonte alle oude data te verwijderen, behalve de interessante dagen. Die zijn bewaard gebleven vanaf september vorig jaar, toen mijn detectie operationeel werd.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 27 jul 2005 12:52

Discharge is weer geupdate en nu zijn de grafieken wel te zien, met dank aan Daniel. Versie 1.07 is nu de laatste update. Kijk hier maar eens. En klik op bijvoorbeeld direction of noises. Mooie grafieken, of niet?

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

ARCHIEF

Bericht door dvdijk » 10 aug 2005 14:29

ARCHIEF met detecties uit de Top 5

Aansluitend op Discharge is het nu ook mogelijk om via een dropdownbox een dag uit te kiezen met onwijs veel onweer, uit de Top 5, die samengesteld is door Discharge. Je kunt deze vinden op de bliksemdetectie pagina met de java-applet, genaamd "Live". Maar voor jullie staat de link hier. Scroll iets naar beneden en selecteer een dag en/of een tijd. Deze zal worden afgespeeld in een popup.

Veel plezier. :lol:

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Plaats reactie