History.dat files van La Crosse WS

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
acbouwmans
Member
Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 dec 2004 10:25

History.dat files van La Crosse WS

Bericht door acbouwmans » 21 jan 2005 16:04

Hallo,
Kan iemand van jullie mij vertellen hoe ik de history.dat file moet inlezen met Excel of ander programma. Men zegt dat het kan, maar mij lukt het niet.
Er is namelijk een fout in mijn history.dat file ontstaan en die zou ik graag willen corrigeren en tevens om grafieken te kunnen maken.
Ik weet niet of de history.dat files van de WS23xx en de WS3600 hetzelfde zijn, ben ik ook benieuwd naar.

Met vriendelijke groet vanuit een NAT en Hagelig Apeldoorn.

Arnold
Weerstation WS-3600

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 21 jan 2005 18:16

Kan iemand van jullie mij vertellen hoe ik de history.dat file moet inlezen met Excel of ander programma. Men zegt dat het kan, maar mij lukt het niet.
Er is namelijk een fout in mijn history.dat file ontstaan en die zou ik graag willen corrigeren en tevens om grafieken te kunnen maken.
Ik weet niet of de history.dat files van de WS23xx en de WS3600 hetzelfde zijn, ben ik ook benieuwd naar.

Met vriendelijke groet vanuit een NAT en Hagelig Apeldoorn.


Hoi Arnold,

Ik stuur per mail (1,7 mb) wel de manual waar alles wordt behandeld.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Gebruikersavatar
acbouwmans
Member
Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 dec 2004 10:25

Bericht door acbouwmans » 21 jan 2005 18:39

Ik stuur per mail (1,7 mb) wel de manual waar alles wordt behandeld.

Groeten, Dick[/quote]


Heeel mooi Dick ben ik mee in m'n sas.

Bedankt alvast.
Arnold
Weerstation WS-3600

Gebruikersavatar
acbouwmans
Member
Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 dec 2004 10:25

Bericht door acbouwmans » 21 jan 2005 19:21

Helaas lukt het niet op de manier van de WS23xx, dat komt omdat de heavyweather-software van de WS3600 niet de functie "save as xx.txt" kent en daarom dus niet herkenbaar is in te lezen in Excel.
Ik zal daarom dit weekend de fabrikant aanmailen en vragen wanneer de software manual uitkomt en hoe dit op te l;ossen.

Mochten er andere tips of ideeën zijn graag.

Arnold
Weerstation WS-3600

Gebruikersavatar
Plug
Member
Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 dec 2004 12:54

Bericht door Plug » 23 jan 2005 13:33

Ik heb ook het probleem dat de software op de computer van de WS 3600 soms fouten maakt.
Zo geeft mijn weerstation aan dat er deze maand 47.1 mm neerslag is gevallen, maar in de neerslag grafiek geeft hij al 77.18 mm.
Ik heb al eens een reset gedaan en toen zag ik later dat hij op 3.6 mm stond en even later stond er 2x zoveel terwijl het niet regende. :?
Hoe ik de grafieken kan veranderen weet ik niet.
Ik denk ook niet dat dit probleem in de history file zit, omdat ik Weather Display ook gebruik en die geeft die fout dan niet.
En Weather Display haalt zijn info uit de history.dat.


Groetjes, Fokko

Gebruikersavatar
acbouwmans
Member
Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 dec 2004 10:25

Bericht door acbouwmans » 23 jan 2005 14:12

Plug schreef:Ik heb ook het probleem dat de software op de computer van de WS 3600 soms fouten maakt.
Zo geeft mijn weerstation aan dat er deze maand 47.1 mm neerslag is gevallen, maar in de neerslag grafiek geeft hij al 77.18 mm.
Ik heb al eens een reset gedaan en toen zag ik later dat hij op 3.6 mm stond en even later stond er 2x zoveel terwijl het niet regende. :?
Hoe ik de grafieken kan veranderen weet ik niet.
Ik denk ook niet dat dit probleem in de history file zit, omdat ik Weather Display ook gebruik en die geeft die fout dan niet.
En Weather Display haalt zijn info uit de history.dat.


Groetjes, Fokko


Hallo Fokko,
Ik hoopte de history.dat in te kunnen lezen met excel, fout corrigeren en doorgaan. Maar dat lukt nog niet.
Ik krijg Weather Display (Trial versie) niet aan de praat ik zal wel iets niet goed hebben staan, was al aan het zoeken geweest naar de andere versie om te proberen.
Wel vreemd dat de history.dat file fout heeft en Weather Display deze fout niet weergeeft.
Heb gisteren mailtje naar Frankrijk gestuurd met m'n vraag, afwachten.

gr. Arnold
Weerstation WS-3600

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Re:

Bericht door dvdijk » 23 jan 2005 15:43

Wel vreemd dat de history.dat file fout heeft en Weather Display deze fout niet weergeeft.


Dergelijke problemen heb ik eigenlijk ook met Vitual Weather Display. Regelmatig krijg ik daar rare waarden, zoals windkracht 14-15 terwijl Heavy Weather dat niet heeft. Vermoedelijk ontstaan die in je pc, bij probemen tijdens het verwerken van een programma. Ik krijg er in ieder geval een punthoofd van en dat is ook de reden dat de min-max, die door deze fouten niet kloppen, zijn weggehaald.
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Gebruikersavatar
acbouwmans
Member
Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 dec 2004 10:25

Re:

Bericht door acbouwmans » 23 jan 2005 16:23

een punthoofd.


Nou Dick je bent niet de enigste met een punthoofd, hier in Apeldoorn loopt er sinds kort dus ook een rond.
Dacht slim te zijn en de WS23xx software te installeren en dan dus de history.dat te editten, maar helaas lukt dat dus niet op dezelfde compie.
Zal dit op andere compie gaan proberen.

Vind het jammer dat er toch nog zoveel foutjes/beperkingen in software zitten. maarja we zullen het ermee moeten doen.

Arnold
Weerstation WS-3600

Gebruikersavatar
ronald
Member
Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 dec 2004 16:34

Bericht door ronald » 24 jan 2005 14:29

Hallo Jongens,
Ik heb zelf de WS2305 een tijd in combinatie WeatherDisplay laten draaien en dit gaat foutloos, omdat WD direct de COM poort uitleest en niet de fouten uit de history.dat. Bovendien is de data update 3 sec. (bekabeld) veel sneller dan de 1 minuut van history.dat.

Op het WD forum http://www.weather-watch.com/smf/index.php/topic,6518.msg43364.html#msg43364
kwam ik hier ook een topic tegen voor de WS3600.
Brian de maker van deze software, is zodra hij het station binnen heeft van plan het probleem te verhelpen.
Mocht je een probleem hebben als er iets niet werkt, dan heeft hij het de volgende dag al opgelost!!
Zo'n service vind je nergens :lol:
The weather is my life, here's my live weather
Meteo Huins

Gebruikersavatar
acbouwmans
Member
Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 dec 2004 10:25

Bericht door acbouwmans » 24 jan 2005 14:55

ronald schreef:Hallo Jongens,
Ik heb zelf de WS2305 een tijd in combinatie WeatherDisplay laten draaien en dit gaat foutloos, omdat WD direct de COM poort uitleest en niet de fouten uit de history.dat. Bovendien is de data update 3 sec. (bekabeld) veel sneller dan de 1 minuut van history.dat.

Op het WD forum http://www.weather-watch.com/smf/index.php/topic,6518.msg43364.html#msg43364
kwam ik hier ook een topic tegen voor de WS3600.
Brian de maker van deze software, is zodra hij het station binnen heeft van plan het probleem te verhelpen.
Mocht je een probleem hebben als er iets niet werkt, dan heeft hij het de volgende dag al opgelost!!
Zo'n service vind je nergens :lol:


Hallo Ronald, helaas gaat dit NIET op voor de WS3600, staat aparte regel bij dat history.dat file nodig is om WD te laten werken.

Arnold
Weerstation WS-3600

Gebruikersavatar
Plug
Member
Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 dec 2004 12:54

Bericht door Plug » 24 jan 2005 15:03

Even goed lezen Arnold. :D


ronald schreef:Brian de maker van deze software, is zodra hij het station binnen heeft van plan het probleem te verhelpen.
Mocht je een probleem hebben als er iets niet werkt, dan heeft hij het de volgende dag al opgelost!!
Zo'n service vind je nergens :lol:


Ik begrijp hieruit dat hij gaat proberen de WS 3600 ook via de compoort uit te lezen zoals de WS 2300

Plaats reactie