Longitude en latitude in Weather Display?

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Longitude en latitude in Weather Display?

Bericht door Sheltieman » 31 dec 2004 20:19

Hallo,

Ik gebruik het software programma Weather Display en daar kan je de longitude en latitude invoeren i.v.m. de maanstanden.
Wie weet hoe dit moet, want er wordt gemeld dat je west en zuid kunt invoeren, maar ik wil natuurlijk noord en oost invoeren.
Wie heeft hier ervaring mee en weet hoe dit moet?

Groeten,

Sheltieman
Terschelling.

ps: allemaal een goed en gezond 2005 toegewenst.

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Re:

Bericht door dvdijk » 03 jan 2005 13:49

Wie weet hoe dit moet, want er wordt gemeld dat je west en zuid kunt invoeren, maar ik wil natuurlijk noord en oost invoeren.
Wie heeft hier ervaring mee en weet hoe dit moet?


Hoi Sheltie,

Er wordt nog niet op je bericht gereageerd. Kun je misschien wat specifieker zijn of heb je het probleem al opgelost?

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 03 jan 2005 18:38

Ja Dick,

Ik weet niet of er iemand anders is die Weather display gebruikt, maar ik moet mijn positie invoeren in WD maar hier in Nederland en noordelijk europa heeft noorderbreedte en oosterlengte, maar in het programma kun je die niet invoreren zo, maar met een negatieve positie o.i.d. vandaar mijn vraag.

Ik wacht het wel af.

Sheltieman.

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 03 jan 2005 19:30

Hoi Sheltieman,

Misschien dat je hier iets aan hebt:

2.9 Sun/moon setup (lat/long)
For weather display to know if its day time or night time, you need to set your lat/long correctly. Do that via setup, control panel, sun/moon lat/long. There you can set your longitude and latitude. Latitude is the degrees north or south of the equator, longitude is how far west or east you are of GMT (near London, England). If you live in Europe, or even Australia/NZ, tick east of London, otherwise if you live in west of Greenwich, e.g. the USA, then do not tick east of London. If you live in the southern hemisphere, you will need to tick, southern hemisphere when setting the latitude. So, a Longitude of say 150:15:40 in degrees, then you will have the 3 top numbers as 150 15 40 then click on set lat. Similar for longitude, set the 3 top boxes again, then click on set lat .The finally click on Update settings, and then the correct sun rise/sun set should show up in the box on the right hand side. Clicking on More details shows 2 windows giving more detail about the sun/moon. You can also get to the sun/, moon screen easily via the view menu (click on the menu item View, along the top of the program and then click on moon icon). Finally, click on OK to save the settings. Note, also, you can select another date in the past or in the future from the calendar (click on the month to select from a drop down list, or click on the year, to select from a drop down list), then click on the day…then click on update now, to then see the sunrise/set times, etc for that selected date

http://www.weather-display.com/WDHELP.doc

Sietse.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 03 jan 2005 19:43

Ja Sietse, ik denk dat ik er nu wel uitkom.

Bedankt.

Sheltieman.

Pinguin
Junior Member
Junior Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mar 2006 09:27

Bericht door Pinguin » 09 jan 2007 18:02

En anders kun je op onderstaande site de lengte en breedtegraad opzoeken:

http://world.maporama.com/idl/maporama/

Gewoon onder het kopje kaarten je adres ofzo invullen en hoppa, daar verschijnen de lengte en breedtegraad.

Plaats reactie