Weatherstation Operation- and Data Acquisition Software

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ronald
Member
Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 dec 2004 16:34

Weatherstation Operation- and Data Acquisition Software

Bericht door ronald » 14 dec 2004 16:50

Net nieuw hier op dit forum en ik wil jullie er attent op maken, dat er nog een heel mooi software pakket is. http://www.pc-wetterstation.de/enindex.html van Werner Krenn.
De software is gemaakt door weeramateurs en kost ongeveer 20 euro.
Het is in het nederlands, maakt mooie grafieken en tabellen.
Ik gebruik het nu in combinatie met Weatherlink, maar voorheen met de WS2305 van La Crosse, het leest de History.dat uit van Heavyweather.

Groet, Ronald
The weather is my life, here's my live weather
Meteo Huins

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Re:

Bericht door dvdijk » 14 dec 2004 18:49

Hoi Ronald,

Ten eerste hartelijk welkom op dit forum. Ik heb al even naar je site gekeken en die ziet er geweldig uit. Ook geen wonder dat je daar al een prijs mee hebt gewonnen.

Even een vraag over je software. Kun je met dat pakket ook ftp-en?

Vriendelijke groeten, Dick :lol:
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Fred

Bericht door Fred » 14 dec 2004 23:19

Hoi Ronald,

Leuk om te zien dat je ook hier actief bent, ik heb al vele malen een bezoek gebracht aan jou site, ik ben n.l. regelmatig aanwezig op de plek waar op jou webcam in de donkere uurtjes sprake is van een lichtshow. De layout van jou frontpage is werkelijk prachtig geworden.

Groet,
Fred

Gebruikersavatar
ronald
Member
Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 dec 2004 16:34

Bericht door ronald » 15 dec 2004 13:39

Bedankt voor jullie complimenten.

Wat betreft FTPen met dit programma dit werkt nog niet, maar in de toekomst wel!!
Ik heb het nu opgelost met een freeware programma "ftp watchdog"
http://lab1.de/Central/Software/Internet/Webmaster/FTP-Watchdog/
Dit programma laat je kijken in de html directory van WsWin, zodra er bestanden wijzigen worden deze naar je website geupload op de tijden die je hebt ingesteld in "ftp watchdog"

Voor de WeatherDisplay liefhebbers, die kunnen zelfs met de ongeregistreerde versie de log bestanden van WD importeren en zo toch mooie maand/jaar, tabellen/grafieken maken.

Wat betreft het verzenden van weerrapporten in het nederlands met WsWin, dit werkt wel maar niet altijd.
Dit heb ik opgelost door in WsWin toch de optie aan te zetten, dan maakt WsWin een bestand ws_report.txt aan in de text directory.
Dit bestand verzend ik dan als attachment met WeatherDisplay met VWS lukt het ook.

Ik hoop dat het jullie zo duidelijk genoeg is.
The weather is my life, here's my live weather
Meteo Huins

Plaats reactie