weatherlink 5.5

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
gringo25
Junior Member
Junior Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2004 14:03

weatherlink 5.5

Bericht door gringo25 » 09 dec 2004 13:38

ik heb de weatherlink 5.5 geinstalleerd op de pc,maar hoe krijg ik nu alles op internet gezet ik heb ook nog een rood bolletje over

wie kan me helpen

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Re:

Bericht door dvdijk » 09 dec 2004 14:16

Hoi Gringo,

Ik ken dit programma niet maar normaal gesproken dien je eerst twee HTML-pagina's te maken die dezelfde lay-out hebben. In de ene pagina, met de extensie .wtx moeten de codes staan. Die worden dan door het programma in de andere "geplakt", dus de pagina met de extensie .htm of .html. Deze laatse pagina dient dan ge-upload te worden met dat programma naar je server, met een bepaalde, door jezelf in te stellen frequentie, bijvoorbeeld één maal in de twee minuten.

Waar dat rode bolletje voor is zou ik niet weten. Geef anders even aan waar de problemen precies zijn. Heb je bijvoorbeeld de genoemde pagina's wel klaar maar worden ze niet verzonden enzovoort.

Vriendelijke groeten, Dick :lol:
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

gringo25
Junior Member
Junior Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2004 14:03

Bericht door gringo25 » 09 dec 2004 19:55

ik heb verder nog niks alleen de site van http://www.weerstationdemeern.web-log.nl

en hoe ik alles moet overbrengen ik zou het niet weten

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Re:

Bericht door dvdijk » 10 dec 2004 18:29

Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Gebruikersavatar
ronald
Member
Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 dec 2004 16:34

Bericht door ronald » 15 dec 2004 19:41

Hallo Gringo,
Als je in je weatherlink directory kijkt, zie je daar een map Sample templates staan.
Kopieer de mappen met templates die voor jou station van toepassing zijn naar je templates directory in jou stationsmap, neem ook de mappen ticker example en weather summary mee.

Open dan de internet settings in setup van WL5.5 vul hier je ftp gegevens in.
Local Path mag je leeg laten.
klik op Configure van profile 1
vul bij upload every de tijd in hoe vaak de pagina(s) geupload moet(en) worden.
Klik op Select Template Files
Klik op Add en zoek een template file uit de templates directory van je stations map bv. Current_Vantage_Pro.htx en klik op OK
Klik dan op Select Images
zet hier vinkjes bij de onderdelen die je op de pagina wilt zien en klik op OK en weer OK
Zet nu de knop Internet Transfer Enabled op On
In dit zelfde profiel kun je ook de Summary template mee nemen.

In het tweede profiel doe je hetzelfde, maar dan voor de History_Vantage_Pro.htx deze upload je dan 1 keer per dag.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is.

Groet, Ronald


:wink:
The weather is my life, here's my live weather
Meteo Huins

gringo25
Junior Member
Junior Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2004 14:03

weatherlink

Bericht door gringo25 » 15 dec 2004 23:35

hoi ronald

mooie site heb je die wil ik ook
ik zie je uitleg bedankt daarvoor,maar snap niks van die sample templates wat daar mee word bedoeld

kan je me helpen

p.s misschien moet je maar eens een keer langskomen in de meern haha

groeten jeroen

Gebruikersavatar
ronald
Member
Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 dec 2004 16:34

Bericht door ronald » 16 dec 2004 14:40

Hallo Gringo,

Probeer het nou gewoon eens alleen met de template_summary.htx die je in de template directory zet van je stationsmap, waarschijnlijk heet hij demeern.

Volg dan de procedure zoals ik boven al heb beschreven, als het goed is vind je op je website dan een pagina die template_summary.htm heet.

Als je eenmaal door hebt hoe het werkt, dan moeten de andere pagina's ook lukken.

Succes.
:wink:
The weather is my life, here's my live weather
Meteo Huins

gringo25
Junior Member
Junior Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2004 14:03

Bericht door gringo25 » 16 dec 2004 20:36

kan dit ook als je aangesloten zit bij http://www.weblog.nl
misschien dat me site te klein is
zou ook nog kunnen

Gebruikersavatar
ronald
Member
Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 dec 2004 16:34

Bericht door ronald » 20 dec 2004 14:17

Hallo Gringo,

Ik heb zo'n idee dat je bij weblog niet via FTP je website plaatst, maar dat dat via Internet Explorer gaat!!
Om pagina's gemaakt met WeatherLink te plaatsen heb je dus een ftp account nodig. In de meeste gevallen krijg je van je Internet aanbieder gratis webruimte, deze hoef je dan alleen te activeren.
Is dit niet zo, dan moet je bij een hosting provider webruimte aanvragen, dan krijg je een ftp account.
Naar deze account kun je dan je pagina's uploaden via ftp.
Ik heb mijn site gehost bij http://www.yourhosting.nl

Als ik jou was zou ik eens op GOOGLE zoeken naar (eigen website bouwen) en eens wat dieper in deze materie duiken.

Dit is ook een hele handige pagina http://www.xs4all.nl/~werksman/webmees/

Succes ermee
The weather is my life, here's my live weather
Meteo Huins

Plaats reactie