Nou, daar ben ik weer eens.

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Nou, daar ben ik weer eens.

Bericht door Sheltieman » 08 dec 2004 17:19

Hallo,

sorry dat ik zoveel berichtjes en vragen op het forum zet, maar ik ben meerdere software-programma's aan het uitproberen.
Ik heb net een trialversie van Virtual Weather Station geinstalleerd maar ik krijg geen reactie van de compoort, terwijl ik dat wel krijg met Weather Display en Heavy Weather?
Ik zie ook dat mijn WS 2305 niet tussen de verschillende stations staat in de instellingen.
Hoe krijg ik contact met mijn Compoort?

Sheltieman.

Edit Fred : Je hoeft je niet te excuseren hoor ! Daar is dit forum voor.


Edit Site Admin: Zo is het Fred, dit forum is er juist voor om het te gebruiken. Samen sterk zou ik zeggen. We kunnen altijd leren van elkaar. Groeten, Dick

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Re:

Bericht door dvdijk » 08 dec 2004 17:50

Nou Sheltie, dit heb ik ook gehad. Waarschijnlijk ligt daar toch het probleem. Vermoedelijk staat er een ander apparaat op com2 ingesteld en dan vertikt HeavyWeather het over te nemen. Via apparaatbeheer kun je com2 vrijmaken en misschien lukt het dan wel. In mijn geval was het mijn PDA die door ActiveSync com2 bezette. Ik weet nog goed dat het een heel gedoe was het goed te krijgen. Ik heb op het laatst de software van pda en activesync eraf gegooid. Toen ging het pas goed.

Veel succes verder. Dick

Dick, dat was inderdaad het probleem.Ik heb ook een pda en ik heb Com 1 uitgeschakeld en later weer ingeschakeld en toen vroeg hij of ik de Activesync van de PDA moest verwijderen o.i.d. en toen deed Heavy Weather het meteen.



Zie de topic bij hardware !
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 08 dec 2004 18:00

Dick,


Dat grapje lukte wel bij Weather Display, maar helaas niet bij VWS.

Sheltieman.

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 08 dec 2004 18:06

Hoi Sheltieman,

Op de website van VWS staat de WS2305 er wel bij, dus hij zou het moeten doen.

Als je VWS opstart, heb je dan Weather Display (en Heavy Weather) ook nog aan staan?
Je kan namelijk niet 2 programma's tegelijk via dezelfde compoort met het weerstation laten communiceren (zelfde probleem als met je PDA).
Als je VWS opstart, moet Weather Display (Heavy Weather) uit.

Sietse.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 08 dec 2004 18:24

Nee Sietse,

alles staat uit, nou ja ik zoek nog wel even verder.
Zal ook even op hun site gaan kijken.

Sheltieman

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Re:

Bericht door dvdijk » 08 dec 2004 18:59

Hoi Sheltei,

Heb je wel ingevoerd in VWS welk station je gebruikt? Zo nee, dan invoeren via settings en dan de boel opnieuw opstarten. Kijk vanavond en morgen wel wat er precies staat, want ik zit nu op mijn werk.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 09 dec 2004 07:51

Hoi Dick en Sietse,

Ik weet denk ik al wat er aan de hand is, ik had VWS van internet gedownload, maar dit was dus niet de nieuwste versie.
Het probleem is dus dat in de instellingen mijn WS 2305 er niet bijstaat en dus lukt de communicatie waarschijnlijk daarom niet.
Met die andere trial versie van Weather Display werkt hij wel.

Ik denk dat ik maar de nieuwste versie moet downloaden.

Andries.

Plaats reactie