Nogmaals weather display.

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Nogmaals weather display.

Bericht door Sheltieman » 07 dec 2004 19:38

Hallo,

Ik heb een trialversie van Weather Display draaien, maar nu valt mij op dat de baraometerdruk niet goed wordt doorgegeven.
Op mijn weerstation staat 1029.4 abs. en op Weather Display staat 1022.6?
Wie heeft hier ervaring mee?


Groeten,

Sheltieman.

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 07 dec 2004 20:25

Hoi Sheltieman,

Ik heb helaas geen ervaring met Weather Display.
Echter, ik heb dit probleem ook in Virtual Weatherstation. Daar zit in het menu de mogelijkheid om te calibreren. Hiermee kun je de barometerstand, zoals die in de software wordt weergegeven (en ook alle andere waarden) bijstellen, zodat hij dezelfde waarde aangeeft als op het weerstation. Ik zou dus even in het menu kijken of je daar iets kunt vinden, "Calibration" of zo. Ik ga er namelijk van uit dat VWS en Weather Display in de basis hetzelfde werken.

Sietse.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 07 dec 2004 21:23

Ja Simon, ik heb zoiets gevonden. Je kan hem bijstellen in de setup, alleen het lukt me maar niet om hem precies hetzelfde te krijgen als in het weerstation.

Nouja het is al een stuk beter zo.

Groeten,

Sheltieman.

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Re:

Bericht door dvdijk » 07 dec 2004 21:39

Hoi Sheltie,

De verschillende waardes hebben niks te maken met het calibreren, NIET AANKOMEN. :!:

De verschillen zitten in het feit dat de ene de realtieve- en de andere de absolute barometerstand doorgeeft. :idea: Je hebt dus op de software of je weerstation de absolute of de relatieve. Zorg er dus voor dat ze allebei op absoluut staan. Dat is de barometerstand zoals die ook op de weerberichten getoond wordt.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 07 dec 2004 21:41

Ja Dick, dat dacht ik eerst ook, het weerstation staat op absoluut, nu nog weathet display.
Dat wordt zoeken, er staan zoveel instellingen op.

Sheltieman.

Gebruikersavatar
Weerstation Enschede
Senior Member
Senior Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 nov 2004 15:57

Barometer stand

Bericht door Weerstation Enschede » 07 dec 2004 21:52

Hallo heren,

Volgens mijn gegevens worden alle barometerstanden relatief genoteerd, dit is normaal een paar hPa hoger dan de absolute.

Groeten,

Jos

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 08 dec 2004 07:18

Hoi Jos,

Ik ben maar nog maar een leek op dit gebied, maar volgens mij ligt de absolute druk iets hoger dan de relatieve.

Groeten,

Sheltieman.

Gebruikersavatar
ronald
Member
Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 dec 2004 16:34

Bericht door ronald » 16 dec 2004 19:04

Inderdaad Jos heeft het goed, je moet je weerstation altijd instellen op de relatieve luchtdruk. Anders is de luchtdruk tussen onderlinge stations niet meer te vergelijken. De luchtdruk neemt met iedere 8 meter stijging 1 hPa af.

Heb je een weerstation zoals de WS2305 daar moet je de relatieve luchtdruk apart instellen t.o. van de absolute. Deze is te vinden bij een METAR station bij jou in de buurt.

Weather Display kijkt in het geval van de WS2305 altijd naar de relatieve luchtdruk die je op het station hebt ingesteld.
The weather is my life, here's my live weather
Meteo Huins

Plaats reactie